Hakkımızda


Merkezi Hekim Randevu Sistemi


T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye'de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi'ni yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biri de Merkezi Hekim Randevu Sistemi'dir. MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezleri ve aile hekimlerine Alo182 arayarak canlı operatörlerden, web üzerinden ya da MHRS mobil uygulamasından kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir sistemdir. Türkiye'de uygulanmakta olan (MHRS), AB'nin kabul ettiği 20 temel kamu hizmetlerinden biridir. MHRS; kamu hastanelerinde ve bağlı sağlık kurumlarında dağınık halde uygulanan randevu sistemlerini merkezileştirmiştir. Aynı zamanda kamu hastanelerinin randevu sistemlerini bir merkezden yöneten dünyadaki ilk ve tek sistem olma iddiasını taşımaktadır. MHRS; Alo 182 Çağrı merkezi üzerinden, internetten, mobil uygulamalardan hastanelerimizden ve aile hekimlerimizden vatandaşlara %99,6 erişilebilirlik seviyesinde hizmet verebilmektedir. MHRS; randevu sisteminden toplanan verileri ile yeni sağlık politikalarının gelişmesine katkıda bulunmaktadır.


Misyonumuz


Merkezi Hekim Randevu Sistemi, çalışanlarıyla birlikte teknolojik imkanları etkin bir kamu hizmetine dönüştürerek vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmayı ve hizmet sunumuna katkıda bulunmayı ilke edinmiştir. T.C Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelere evrensel kalitede randevu hizmeti sunarak vatandaş memnuniyetini amaçlar.


Vizyonumuz


Merkezi Hekim Randevu Sistemi, ülkesi, sağlık kuruluşları, sağlık çalışanları, vatandaşları ve çözüm ortakları nezdinde güvenilir, devamlı ve saygın bir kamu hizmeti olmayı hedefler. Öneri, talep, görüş ve şikayetler anlık olarak değerlendirilir. Gelişen sağlık bilgi teknolojileri ve çözüm odaklı yaklaşımıyla örnek kamu hizmeti olma vizyonunu ileriye taşımak için çalışır.


Amaçlarımız


MHRS'nin temel hedefi hastanelerde muayene öncesi bekleme süresini ortadan kaldırıp, hastane ve poliklinik önlerindeki kalabalıkları azaltarak herkes için daha sakin ve huzurlu bir ortam sağlanmasıdır. Amaç vatandaşların kendi zamanlarını doğru yönetmeleridir. Hastanelerde kaynak kullanım ve dağıtımının ölçülmesi suretiyle sağlık hizmetlerinde verim ve kalitesinin artırılmasıyla MHRS verileri sayesinde sağlık politikalarının geliştirilmesine yardımcı olmaktır. Hastanelerdeki hekim iş gücünün etkin kullanımını sağlamaktır.


Tarihçemiz


Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS); hastanelerdeki muayene öncesi bekleme süresinin ve poliklinik önlerindeki kalabalıkların azaltılması, vatandaşların kendi zamanlarını doğru yönetebilmeleri, hastanelerdeki hekim iş gücünün etkin kullanımının sağlanabilmesi amacıyla 2010 yılında hayata geçirilmiştir.

Sağlıkta dönüşüm programının önemli bir aşaması olan MHRS; 140 çağrı merkezi personeliyle Erzurum ve Kayseri’de pilot olarak başlatılmıştır. MHRS’nin Temmuz 2011’de hizmete giren ikinci randevu kanalı web portal olmuştur. İnternet üzerinden üyelik oluşturan vatandaşlar, operatörlerle aynı sistem alt yapısı üzerinden uygun randevuları görüntüleyerek kendi işlemlerini yapabilmektedir.

2012 yılında 81 ildeki bütün kamu hastaneleri projeye dahil edilerek tüm Türkiye’yi kapsayan kamudaki en büyük çağrı merkezi olmuştur. Türkiye’nin çeşitli illerinde çağrı merkezleri açılarak zaman içinde bu hizmet yaygınlaştırılmıştır.

Gelişen mobil teknolojilerine hızlı biçimde ve kısa sürede uyum sağlayan MHRS, 2013 yılında kendi mobil uygulamasını geliştirerek vatandaşların hizmetine sunmuştur. Bu randevu kanalı da diğerleri ile aynı sistem alt yapısı üzerinden sağladığı muayene randevularını vatandaşın cebine kadar getirmiş, teknolojisini ve kullanım oranlarını sürekli ilerletmiştir.

Mayıs 2017’de Londra’da düzenlenen ve dünyanın en iyi çağrı merkezlerinin yarıştığı, Contact Center World Awards'ın "Best Outsourcing Partnership" (En İyi Dış Kaynak Ortaklığı) kategorisinde EMEA (Avrupa, Orta Asya ve Afrika) bölge birincilik ödülüne layık görülmüştür. Mayıs 2018’de ise MHRS, mobil uygulaması ile “En İyi Self Servis Teknolojisi” kategorisinde EMEA bölgesi birincilik ödülünü almıştır.

Değişen ve gelişen sağlık bilgi teknolojileri ile örnek kamu hizmeti vizyonu taşıyan MHRS web ve mobil uygulamada ana dili yanında dünya dilleriyle de hizmet vermeye başlamıştır.

Aynı zamanda vatandaşların randevu işlemlerini kolaylaştırmak için web ve mobilde e-Devlet ile giriş seçeneği, randevu geri alma, randevu talebi uygulaması, SMS, e-Posta ve IVR(Sesli Yanıt Sistemi) ile randevu hatırlatma ve alternatif hastaneye randevu uygulaması gibi hizmetler eklenmiştir.

2019 yılında başlayıp tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi sürecinde de sağlık hizmetinin kontrollü verilebilmesi, uzaktan muayene(Görüntülü Muayene) ve aşı programı gibi konularda MHRS’nin alt yapısından yararlanılmıştır.

Soru ve sorunlarınız için mhrsyardim@saglik.gov.tr adresimizi kullanarak bize ulaşabilirsiniz.

© 2021 Tüm Hakları Saklıdır